پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251274
حتي با لغو تحريم‌ها غني‌سازي 20 درصد ادامه دارد/ توليد کيک زرد 10 برابر مي‌شود
تاریخ انتشار : 1400/12/07 09:43:05
نمایش : 963
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: غني‌سازي برقرار است و با سقف حداکثري ۶۰ درصد دنبال مي‌شود که منجر شد غربي‌ها شتابان پاي مذاکره بيايند و با لغو تحريم‌ها هم ۲۰ درصد و هم ۵ درصد ادامه پيدا مي‌کند، توانمندي‌هاي داخلي نشان داد برگشت‌پذيري امکان‌پذير است و توانمندي‌ها در غني‌سازي به گونه‌اي است که هر تصميمي نظام بگيرد قابل اجرا است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد اسلامي، رئيس سازمان انرژي اتمي کشور صبح امروز در مجمع نيروهاي انقلاب اصفهان اظهار کرد: انسان نياز دارد همواره خود را ارزيابي کند و ببيند نسبت او با انقلاب و مسيري که طي شده، شرايط حال و راه آينده چيست؟

 
وي ادامه داد: راز و رمز پيروزي انقلاب در مکتب امام خميني(ره) کلمه الله و وحدت کلمه بوده و هست و همين است که انقلاب را بيمه مي‌کند و نيروها را به سرمنزل مقصود هدايت مي‌کند.
 
اسلامي تصريح کرد: هر جا کاستي و کمبودي هست به واسطه غفلت از اين ۲ است و اين ۲ کلمه راز و رمز ماندگاري انقلاب است، بنابراين نيروهاي انقلاب هم بايد اين ۲ را محور حرکت قرار دهند تا تکثير شوند.
 
اگر باور به انقلاب گسترش پيدا کند، کمبودها برطرف مي‌شود
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: اگر باور به انقلاب گسترش پيدا کند، کمبودها برطرف مي‌شود زيرا کمبودها به واسطه عدم باور مباني انقلاب يا مسيري است که اشتباه رفته‌ايم.
 
وي خاطرنشان کرد: ريچارد نيکسون به صراحت به رؤساي جمهور آمريکا توصيه مي‌کند که مبادا از خطر ايران غافل شوند زيرا ايران کشوري با وسعت، داراي ذخاير عظيم، نيروي انساني مستعد، ايدئولوژي برانگيزاننده و قدرت رهبري است.
 
اسلامي در ادامه بيان کرد: نيکسون در ادامه هشدار مي‌دهد نبايد اجازه داد ايران به فناوري پيشرفته مجهز شود زيرا اگر چنين شد کسي را ياراي مقابله با آن نيست.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: سيستم راهبردي آمريکا براي پيشبرد اهداف و برنامه‌ها چند لايه دارد و تغيير دولت‌هاي جمهوري‌خواه و دموکرات به اين برنامه خدشه‌اي نمي‌زند و همه متعهد به اجراي آن هستند، بنابراين همه دولت‌هاي آمريکا مبتني بر اين توصيه‌ها و اهداف برنامه‌ها را به گونه‌اي رقم مي‌زنند که مبادا ايران به فناوري پيشرفته مجهز شود.
 
آمريکايي‌ها منافع خود را با ديپلماسي و زور بدون مرز دنبال مي‌کنند
 
وي همچنين اظهار کرد: آمريکايي‌ها براي حفظ سيادت خود در فناوري‌هاي پيشرفته نظريه پيشتازي براي پيشوايي را دنبال مي‌کنند و منافع خود را با ديپلماسي و زور بدون مرز دنبال مي‌کنند.
 
اسلامي ادامه داد: آمريکايي‌ها در مسير انقلاب براي مقابله با ايران از هيچ‌گونه مزاحمتي دريغ نکرده و براي مهار ايران نيز از هيچ اقدامي دريغ نکردند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي اضافه کرد: نيکسون با اشاره به اقوام مختلف ايراني توصيه مي‌کند دولتمردان آمريکا از ايجاد اختلاف در بين اقوام و مذاهب استفاده کنند و اجازه ندهند ايران روي آرامش ببيند.
 
اسلامي با اشاره به سير توطئه‌هاي آمريکا عليه ايران، بيان کرد: از ابتداي شکل‌گيري انقلاب تاکنون انواع هزينه‌ها را بر ايران تحميل کردند که خاورميانه بزرگ و جنگ اقتصادي آخرين آنها است.
 
وي اضافه کرد: سال ۱۳۸۱ طرح خاورميانه بزرگ را طراحي کردند تا از مديترانه تا اقيانوس هند کشورها را به کشورهاي کوچکتر و با حاکميت‌هاي تحت نظارت آمريکا  تبديل کرده و آنها را به خوددرگيري مشغول کنند و از اين طريق براي مديريت جهان و‌ حفظ منافع خود برنامه‌ريزي کنند.
 
ايران در چهارراه جهان و منطقه راهبردي و ژئوپولوتيکي قرار گرفته است
 
اسلامي با بيان اينکه ايران در چهارراه جهان و منطقه راهبردي و ژئوپولوتيکي قرار گرفته است، تصريح کرد: کل نيروهاي آمريکايي در زمان شاه بر اين دروازه جهان مستقر شده بوده و براي توسعه زيرساخت‌هاي خود برنامه‌ريزي مي‌کردند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: شکل‌گيري انقلاب اسلامي ژاندارمري متمرکز ايران در منطقه براي حفظ منافع آمريکا را تغيير داد و اجازه نداد برنامه‌هاي خود را پياده کنند، بنابراين نيروي زميني خود را به يکي از کشورهاي منطقه، نيروي هوايي را به قطر و نيروي دريايي را به بحرين منتقل کردند، اما نتوانستند حاکميت خود را در اين منطقه مستحکم کنند.
 
وي با اشاره به توانمندي‌ها و ظرفيت‌ ايران اسلامي در حوزه انرژي هسته‌اي، اضافه کرد: دشمن از طريق تحريم، ترور، تطميع و خرابکاري مي‌خواهد اجازه ندهد که ايران به قله‌هاي افتخار دست يابد.
 
اسلامي ادامه داد: ايران ۴۷ سال است که به آژانس متعهد است و در بند ۲ و ۳ اساسنامه آژانس به صراحت بر حمايت و معاضدت آژانس براي دستيابي کشورها به انرژي هسته‌اي تأکيد شده است، ولي نسبت به ايران نه تنها حمايتي صورت نگرفته بلکه هر روز براي اين کشور مانع‌تراشي کرده‌اند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: بيش‌ از ۱۵۰۰ شخص و شرکت را تحريم کردند که اکثرشان مربوط به انرژي هسته‌اي نيست بلکه از شرکت‌هاي پيشرو و دفاعي هستند که به بهانه هسته‌اي تحريم شدند تا ايران از مسير پيشرفت خود بازماند.
 
علم و فناوري قدرت‌ساز است
 
وي همچنين گفت: علم و فناوري قدرت‌ساز است و مي‌تواند کشورها را در مسير رشد و پيشرفت قرار دهد؛ پنج عرصه دانش هسته‌اي، فضايي، فناوري اطلاعات، فناوري زيستي و نانوتکنولوژي از دانش‌هاي پيشرفته‌اي است که دشمن اين حوزه‌ها را براي ما منطقه ممنوعه مي‌داند.
 
اسلامي اضافه کرد: امروز دعوا بر سر هسته‌اي، حقوق بشر، حقوق زنان و فلسطين نيست بلکه وارد شدن به حوزه ممنوعه علم و فناوري موجب شده است که در اين سال‌ها انواع و اقسام دشمني‌ها را عليه ملت ايران روا دارند، به همين دليل رهبر معظم انقلاب بر جهاد علمي تأکيد مي‌کنند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه طرح‌هاي فريبي که دشمن براي ملت‌ها ايجاد مي‌کند، بسيار است، افزود: در عين حال لازم است نقشه‌خواني کرد و اهداف دشمن را فهميد تا مبادا در پازل دشمن بازي کنيم.
 
وي به قضيه اوکراين اشاره کرد و ادامه داد: وضعيت اوکراين با فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي بسيار مايه عبرت است زيرا در ابتدا با انقلاب مخملين آن را همسو با خود ساختند و سپس خلع سلاح کردند، البته هيچ کجا هم به تعهدات خود عمل نکردند، به اوکراين هم قول دادند زمان درگيري از آنها حمايت مي‌کنيم و اين مايه عبرت است که به قدرت‌هايي غير از خدا توکل نکنيم.
 
رويه آمريکايي‌ها است که تا خلع سلاح نکنند وارد هيچ درگيري نمي‌شوند
 
اسلامي ادامه داد: رويه آمريکايي‌ها است که تا خلع سلاح نکنند وارد هيچ درگيري نمي‌شوند و نمايش آنها نيز با هدف رعب و‌ وحشت است و هيچ کجا براي دولت‌ها پيشرفتي نبردند، ۲۰ سال در افغانستان بودند ذره‌اي کار عمراني نکردند و فقط به دنبال چپاول مردم و کشورها هستند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: امروز بيان دستاوردهاي انقلاب مصداق جهاد تبيين است که از جمله آنها توانمندي‌هاي هسته‌اي است و بايد تبيين کرد که اين فناوري هسته‌اي است که ماهواره‌ها را در مدار خود قرار مي‌دهد، اين فناوري هسته‌اي است که سيستم کنترل پالايشگاه و کارخانجات توليد سيمان را مديريت مي‌کند و ده‌ها فرصت ديگر به همراه دارد.
 
وي تأکيد کرد: پيشرو بودن فناوري‌هاي نوين براي يک ملت عزت‌آفرين بوده و اين روندي است که در کشور ما با تلاش جوانان ايجاد شده است، ولي کشورهاي بيگانه با ما مخالف هستند و براي ما مزاحمت ايجاد مي‌کنند تا مبادا بيش‌از اين به رشد و تعالي برسم.
 
اسلامي با بيان اينکه ديپلماسي قدرتمند داراي ۲ پشتوانه قدرت مادي و قدرت نظامي است، تصريح کرد: بستر ايجاد قدرت مادي و نظامي، قدرت علم و فناوري است که مي‌تواند اقتداربخشي کند. 
 
امروز دشمن به دنبال تغيير باورهاي نسل جوان است
 
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: اگر برخي آسيب‌ها وارد نشده بود و پول ملي آسيب نديده بود ملت ما وضع بهتري داشت ولي کساني که سنگربان بودند نقشه دشمن را نخواندند در حالي‌که دشمن بيانيه جنگ اقتصادي صادر کرد و به صراحت اعلام کرد از طريق جنگ اقتصادي به دنبال ساقط کردن ايران است.
 
وي افزود: وي افزود: اعلام کردند يک شب ۴۰ درصد به پول ملي ايران ضربه زديم و اگر اين کار چندبار ديگر تکرار شود جمهوري اسلامي ايران ساقط مي‌شود، ولي برخي در داخل در همين پازل دشمن بازي کردند و با بالابردن قيمت دلار به بهانه حمايت از صادرات به اقتصاد کشور ضربه زدند.
 
اسلامي با مقايسه وضعيت پول ملي ايران و برخي کشورهاي همسايه گفت: عليرغم توليدات بسيار، معادن و ذخاير و نفت ولي به دليل غافل شدن از نقشه دشمن و مهار و کنترل نشدن طرح دشمن به بدنه اقتصاد کشور ضربه وارد شد و اين نشان مي‌دهد برخي در پازل دشمن بازي کردند.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي تأکيد کرد: امروز شرايط استکباري و آمريکا به برکت خون شهدا و رهبري مقام معظم رهبري رو به افول است و از ايران سيلي خوردند، هيمنه و هيبتشان فرو ريخته و ترس ديگران هم ريخته و بايد قدردان اين مسأله بود.
 
وي با بيان اينکه دشمن از طريق تحريم به دنبال تسليم بود و تلاش کرد مسيرهاي شفاف و قانوني را ببندد، گفت: لازم بود با برنامه دقيق با طرح‌هايي که مي‌خواهد به صورت موريانه‌وار ذهن و باور مردم را تغيير دهد مقابله کرد.
 
اسلامي ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تغيير باورهاي نسل جوان است و با ايجاد ناملايمات معيشتي و برخي جوسازي‌هاي رواني تلاش مي‌کند که جوان امروز بپرسد چرا انقلاب کرديم.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه بايد جغرافياي اقتصادي خود را به شدت گسترش دهيم، مطرح کرد: بايد با فتح‌ بازارهاي متعددي براي محصولات و خدمات ايراني معيشت و اشتغال را در کشور پايدار کنيم.
 
غني‌سازي تا سقف ۶۰ درصد برقرار است
 
وي در خصوص پرسشي در زمينه آب اصفهان، گفت: جداي از مسؤوليت خود در اين زمينه تلاش‌هاي بسياري داشته‌ام و پيشنهاداتي به رئيس جمهور کرده‌ام ولي در مجموع آب پشت زاينده‌رود نيست و اميدواريم با اجرايي شدن طرح‌هاي جايگزين در موعد خود با فراهم شدن آب شادابي به اصفهان بازگردد.
 
اسلامي در پاسخ به پرسشي در خصوص غني‌سازي و مذاکرات گفت: غني‌سازي برقرار است و با سقف حداکثري ۶۰ درصد دنبال مي‌شود که منجر شد غربي‌ها شتابان پاي مذاکره بيايند و با لغو تحريم‌ها هم ۲۰ درصد و هم ۵ درصد ادامه پيدا مي‌کند، توانمندي‌هاي داخلي نشان داد برگشت‌پذيري امکان‌پذير است و توانمندي‌ها در غني‌سازي به گونه‌اي است که هر تصميمي نظام بگيرد قابل اجرا است. 
 
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: قانون راهبردي مجلس ۱۰۰ درصد اجرا شد و در برخي بخش‌ها جلوتر هستيم و اميدواريم عامل خوبي براي لغو تحريم‌ها باشد، از سوي ديگر نيز مذاکرات در حال دنبال شدن است و اميدواريم با رفع تحريم‌ها به توافق پايدار دست يابيم.
 
در مباحث حقوقي مسأله‌اي به اسم تضمين وجود ندارد
 
وي خاطرنشان کرد: در مباحث حقوقي مسأله‌اي به اسم تضمين وجود ندارد و آن چيزي که هست دولت آمريکا است که تعهد دهد دوباره از اين مذاکرات خارج نشود، از اين سو بايد راهي براي بازگشت مجدد در صورت عدم عمل به تعهدات طرف مقابل وجود داشته باشد که در صورت تخلف برگشت‌پذيري با سرعت امکان‌پذير باشد؛ امروز آمريکا متعهد شده است و به صورت کتبي اعلام کرده‌اند که به تعهدات خود عمل مي‌کنند ولي برخي مسائل ديگر در مذاکرات وجود دارد.
 
اسلامي در پاسخ به پرسشي در خصوص توان دفاعي، گفت: ظرفيت به وجود آمده در اين هشت سال گذشته به گونه‌اي است که قدرت دفاعي ما قابل مقايسه با قبل نيست و اين حاصل تدابير رهبر معظم انقلاب است زيرا اين منويات ابلاغ  شده بود و فرماني است که بايد اجرا مي‌شد.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي اظهار کرد: البته در سيستم انرژي هسته‌اي هم دستوراتي از سوي رهبر معظم انقلاب بود که اجرا نشده است، در حالي‌که از ۲۰ سال پيش تاکنون رهبر معظم انقلاب تأکيد کرده‌اند ولي اجرا نشده و ما مصمم به دنبال کردن آن هستيم، زيرا بايد باور داشته باشيم که مسير عزت مسير ولايت و پياده کردن اهداف الهي است و مسيري است که با هدف عزت دنبال مي‌شود.
 
حوزه فناوري‌هاي نوين صبر و حوصله مي‌خواهد
 
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص شهيد فخري‌زاده گفت: صهيونيست‌ها ۲۰ سال پيش مي‌خواستند شهيد فخري‌زاده را ترور کنند که موفق نشدند و در طول اين مدت حفاظت سطح بالايي داشتند و در اين سال‌ها طرح‌هايي اجرا مي‌شد.
 
اسلامي ادامه داد: حوزه فناوري‌هاي نوين صبر و حوصله مي‌خواهد و شهيد فخري‌زاده و‌‌ شهداي ديگري چون شهرياري و... که در حوزه‌هاي نوين فعاليت داشتند با ۲ رويکرد علمي و رويکرد پدافندي اين امور را دنبال مي‌کردند که موجب شد امروز به قابليت‌هاي ويژه‌اي برسيم که از جمله آن رسيدن به سوخت ۲۰ درصدي بود که به همت شهيد شهرياري حاصل شد و البته امروز هم طرح‌هاي خوبي در دستورکار است و دنبال مي‌شود.
 
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: ۴ محور قدرتمند دنبال مي‌شود که يکي از آنها تدوين سند جامع توسعه سازمان است که با تأکيد بر منويات رهبر معظم انقلاب دنبال مي‌شود و در کنار آن اسناد ديگري از جمله سند توسعه برق اتمي براي ۱۰ هزار مگاوات و سند توسعه منابع انساني دنبال مي‌شود.
 
وي در ادامه مطرح کرد: فعال‌سازي چرخه سوخت و گسترش معادن براي توليد کيک زرد در دستورکار است و ظرفيت ۱۴۰ تن امروزي بايد ۱۰ برابر شود.
 
اسلامي در پايان پرتودهي در حوزه صنايع غذايي و کشاورزي جهت جلوگيري از پرتي ۳۰ درصد مواد غذايي و کمک به اقتصاد خانوار و اقتصاد ملي و همچنين ساخت رآکتورهاي صددرصد ايراني با کمک صنعت کشور را از ديگر طرح‌هاي خود در اين دوره عنوان کرد.


انتهاي پيام/
منبع: فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html